برخی اصطلاحات رایج در استارت آپ ها

تبلیغات وسیع و پیشرفت روزافزون شرکت های استارت آپی نقش های جدیدی را ایجاد کرده است، که در این میان اصطلاح های مانند شرکت های «شتاب دهنده» و «مراکز رشد» بیشتر شنیده می شوند. منظور از «مراکز رشد» محل کاری است ...

برخی اصطلاحات رایج در استارت­آپ­ها

تبلیغات وسیع و پیشرفت روزافزون شرکت­های استارت­آپی نقش­های جدیدی را ایجاد کرده است، که در این میان اصطلاح­های مانند  شرکت­های «شتاب دهنده» و «مراکز رشد» بیشتر شنیده می­شوند.

منظور از «مراکز رشد» محل کاری است برای که برای پیشنهادهای کسب و کار جدید و ایده­های نو و دسترسی سرمایه­گذارها به منابع به وجود آمده است و سکوی راه اندازی موقت برای کسب و کارهای جدید می­باشند. این مراکز گاهی حتی یک میز در اختیار موسسین قرار می­دهد.

مراکز رشد تعیین می­کنند که آیا یک ایده کسب و کار ماندگار است یا نه و اگر باشد موسسین را برای موفقیت در این کسب و کار آماده می­سازند. این مراکز اصولا کارمزد دریافت می­کنند و سهامدار نیستند.

شرکت­های «شتاب دهنده­ها» برنامه­های کوتاه مدت و ساختار یافته­ای را جهت حمایت و توسعه شرکت­های استارت­آپی فراهم می­کنند، در شرکت­ها سرمایه­گذاری می­کنند و شرکت­ها را در مسیر رشد فزاینده قرارمی­دهند.

«شتاب دهنده­ها» برخلاف مراکز رشد هم در شکست و هم در موفقیت شرکت شریک هستند و هدف آنها کوتاه کردن و شتابدهی راه­اندازی کسب و کار است و دارای برنامه زمانی با آغاز و پایان معین هستند و اگر در آن بازه، کسب و کار به اهداف تعیین شده نرسد، احتمال شکستش وجود دارد و اضافه بر آن، وجود برنامه حمایتی مشخص با زمانبندی محدود و شروع و پایان از پیش تعیین شده، کمک می کند که کارآفرینان با تمرکز بیشتری، تمام تلاش و انرژی را بکار ببرند تا به اهدافشان دست پیدا کنند.

درپایان لازم به ذکر است که این مراکز جدید در موفقیت روزافزون استارتاپ­ها نقش عمده­ای دارند و موجب می­شوند کارآفرینان با شتاب بیشتری به سمت موفقیت حرکت کنند.

تهیه و تنظیم : شیوا قدیمی

 


تصاویر این صفحه
تنظیمات

یادداشت کاربران

درج یک یادداشت :

نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
2 + 5 = ?